logo

Sunday 17th of December 2017

Reklamný prúžok
Reklamný prúžok
Dvojitá väzba


Snaha byť milý za každú cenu často vedie k potláčaniu pocitov v záujme pozitívnej komunikácie. Potlačené negatívne pocity sa v komunikácii napriek tomu prejavujú (tónom hlasu, pohľadom...), alebo sa odrazia v správaní. Partnera taká komunikácia zneisťuje, pretože nevie, či má reagovať na to, čo počuje, alebo na to, čo vidí.

Príklad:
Manžel oznámi manželke, že v nedeľu po obede sa chystá na futbal. Ona sa však tešila na spoločne strávené popoludnie. No nechce vyzerať ako žena, ktorá svojmu mužovi nič nedopraje, takže súhlasí výrokom „Len si choď!“ a pohľadom aj tónom hlasu hrozí: Opováž sa ísť! Manžel sa ocitá v nezávideniahodnej situácii: Keď zareaguje na slovné vyjadrenie a pôjde, bude doma krik, výčitky, hádka... Nemôže však ani zareagovať na nevyslovené varovanie, ktoré postrehol v správaní svojej manželky, a pýtať sa, prečo nemá ísť. Manželka totiž zareaguje: „Veď ti nič nezakazujem, povedala som, aby si išiel.“

 

Solárne panely a fotovoltaika Láska a vzťahy Angličtina online